De kracht van Nee zeggen voor mijn Google Ads klanten

De kracht van Nee zeggen voor mijn Google Ads klanten

De afgelopen 6 maanden ben ik steeds vaker nee gaan zeggen op allerlei dingen. Zowel zakelijk als privé pluk ik hier nu de vruchten van. Ook voor mijn Google Ads klanten is er het e.e.a. veranderd. Doordat ik nee ben gaan zeggen op van alles en nog wat is er meer dan ooit ruimte gekomen voor een verdere verdieping binnen mijn Google Ads trajecten bij zowel de uitvoerende projecten als bij de coaching klanten.

Ze waren al tevreden en dit... dit zorgt ervoor dat ik samen met mijn klanten next level aan het gaan ben. En daar wil jij bij zijn :).

Van Online Marketing diensten naar Google Marketing diensten

De afgelopen maanden kreeg ik aanvragen voor van alles en nog wat binnen en in januari besloot ik dat dit anders moest. Ik had geen zin meer in Amazon Marketing projecten, geen zien meer in Facebook campagnes en geen zin meer in.... nou ja, vul maar in ;).

Toen de beslissing eenmaal was genomen om echt alleen nog Google Marketing aan te bieden kon het nee zeggen beginnen. En dat voelt een partij lekker!

De voordelen van Nee zeggen

Nee zeggen heeft allerlei voordelen. Allereerst geeft nee zeggen geeft ook duidelijkheid. Voor jezelf, voor je omgeving en voor je klanten. Mensen om mij heen weten waar ze aan toe zijn en waarvoor ze me wel kunnen benaderen en waarvoor niet.

Vandaag gebeurde het nog. Ik had de podcast over dit onderwerp opgenomen en toen werd ik gebeld door een grote stichting. Of ik een training sociale media kon komen geven, want ze hadden mijn naam gezien bij een training van een niet nader te noemen hogeschool. Dat was een pagina van 4 jaar geleden, dus ik zei nee!

Nee zeggen geeft hoofdruimte. Er is bij mij veel meer focus op dat ene ding, dat ene onderwerp en alle andere vormen van online marketing waar ik wel een beetje van weet hoe het werkt, ik hoef het niet meer bij te houden. Lekker laten gaan :).

Nee zeggen zorgt voor meer verdieping bij mezelf. Ik heb meer tijd om te investeren in het blijven bijspijkeren van mijn eigen kennis en het nog sneller toepassen van deze kennis.

Een bijkomend voordeel van nee zeggen is dat het een beter resultaat voor mijn klanten oplevert. Doordat ik meer tijd heb voor verdieping doorzie ik dat wat nodig is nog eerder en kan ik het ook in de accounts van mijn klanten implementeren. Zowel bij de Google Ads done for you projecten als hier bij de Google Ads coaching.

En jij, zeg jij vaak genoeg nee?

Over de schrijver
Marc de Groot begon eind jaren '90 zijn avontuur in de wondere wereld van online marketing en ondernemerschap. Marc is eigenaar van DGOC Online Marketing en actief als online strateeg en "het gezicht van". Daarnaast is Marc business coach voor ondernemers die binnen 1 jaar willen groeien naar hun volgende omzetplafond.
Reactie plaatsen