Durf te kiezen [voor jouw e-commerce bedrijf]

Durf te kiezen [voor jouw e-commerce bedrijf]

Keuzes maken hoort bij het ondernemerschap en gedurende 2021 heb ik een paar grote keuzes gemaakt. Keuzes die invloed hebben op de richting van mijn bedrijf, de dingen die ik doe en de projecten waaraan we werken. Durven kiezen geeft rust en helderheid.

Van full-service naar specialist

In feite run ik nu 2 bedrijven. DGOC Zoekmachine Marketing was de afgelopen jaren mijn brood en boter bedrijf. Medio 2021 is de Google Ads coaching business erbij gekomen, waar de meeste van mijn persoonlijke aandacht naartoe gaat.

Binnen DGOC Zoekmachine Marketing deden we jarenlang ALLES wat met online marketing te maken had. Van Google Ads tot aan Facebook strategieën en van e-mailmarketing tot aan Amazon marketing.

Halverwege het jaar heb ik een grondige analyse gemaakt van de omzettaart en daaruit bleek wat ik eigenlijk al wist... 80% van onze projecten zaten in de Google Marketing hoek. Logisch ook, want daar zijn we ooit mee begonnen en daarin zijn we super specialist.

Lang is het logisch geweest om alle diensten aan te bieden, want online marketing was een specialisme. Inmiddels is die gedachtegang achterhaald en is het juist te breed, zeker voor een kleinschalig bureau zoals het mijne. Ik heb het overigens bewust kleinschalig gehouden, maar daarover lees je meer in een toekomstig blog ;).

Op dat moment nam ik de keuze om te stoppen met alle diensten behalve Google Marketing. Kortom, alleen nog maar focus op Google Ads en SEO. Dat gaf rust, helderheid en trok nog meer de juiste klanten aan.

Focus op Google Ads coaching

Voor Marc Onderneemt had ik ook zo'n keuze te maken. Voor wie ben ik nu de geschikte coach? Ik heb in de loop van de jaren adviezen mogen geven aan vele soorten bedrijven. Van startups tot aan bedrijven met 100+ man en van dienstverleners tot aan e-commerce bedrijven.

Ik koos uiteindelijk voor de optie waar mijn hart ligt. Kortom, ik koos exclusief voor Google Ads. Ook hier is de keuze een natuurlijke keuze. Mijn eerste webwinkel opende ik in 2001 en niet veel later kwamen daar de eerste Google Ads campagnes voor in de lucht. Helemaal aan het begin dus. Later schreef ik Handboek SEA voor Van Duuren Informatica.

Hoe ik jouw bedrijf met Google Ads kan helpen

Doordat ik keuzes heb durven maken heb ik helderheid. Die helderheid is een van de dingen waaraan het in de praktijk aan kan ontbreken. Heel begrijpelijk, want in jouw bedrijf is het dagelijks brandjes blussen en zorgen dat de boel blijft draaien. De druk staat op de ketel, aan genoeg goed personeel is niet te komen en de e-commerce markt blijft maar groeien.

Maar hoe zorg je ervoor dat je met de groei mee kunt gaan? Hoe kun je gezond groeien?

Begin 2022 met een vliegende start

Dit is waar ik om de hoek kom kijken. In de afgelopen jaren heb ik al vele webwinkels zien groeien vanuit de zolderkamer tot aan een miljoenenbedrijf. Dit proces is prachtig om te zien, maar het scheelt zo veel wanneer deze ondernemers dit niet alleen hoeven te doen.

Met mijn ervaring breng ik rust in de tent. De helderheid waarnaar je op zoek was.... misschien wel zonder dat je dit wist.

Boek nu je strategie call in met mij en ontdek de mogelijkheden.

Over de schrijver
Marc de Groot begon eind jaren '90 zijn avontuur in de wondere wereld van online marketing en ondernemerschap. Marc is eigenaar van Search Cobra, mede-eigenaar van Spice Rebels en agency mentor voor ondernemers die hun online marketing agency willen laten groeien en verder professionaliseren.
Reactie plaatsen