7 redenen waarom jij Google Ads zelf moet blijven managen

7 redenen waarom jij Google Ads zelf moet blijven managen

Google Ads is iets wat zo belangrijk kan zijn voor de omzet in je webwinkel dat het wellicht beter is om dit NIET uit te besteden, maar om dit vooral zelf te blijven managen. In dit artikel geef ik je 7 redenen om dit zeker zo te blijven doen. Kan het beter? Tuurlijk, en daar zal ik je ook in adviseren ;).

Dit is direct een no-brainer. Jij als webwinkel ondernemer weet alles van je producten en dat kun je door vertalen in je Google Ads campagnes. De unieke eigenschappen benoem je in de teksten, jij weet welke producten wanneer gewild zijn en hoe je in de markt staat ten opzichte van je competitie. Die kennis is goud waard.

Niet alleen over de producten weet je alles, maar specifiek ken jij de marges van je producten als geen ander. Dat maakt dat jij ook de beste beslissingen kunt nemen over welke producten de focus moeten krijgen in Google Ads campagnes en vooral ook hoeveel marketingbudget je kunt spenderen om daarmee een winstgevende campagne te maken.

Als je een ondernemer bent zoals ik, dan wil je eerst alles zelf doen. Jij wilt weten hoe iets echt werkt, het begrijpen en pas daarna (misschien) overdragen aan iemand anders in je organisatie. Ik heb de eerste jaren ook mijn eigen boekhouding gedaan (nu gelukkig niet meer) en zo is het met bijna alles in mijn bedrijf. Laat mij het begrijpen, zodat ik mijn team beter kan aansturen.

Duur is natuurlijk niet per se slecht, maar het is logisch dat je meer budget nodig zult hebben voor het laten uitvoeren van campagnes door een extern Google Ads bureau dan wanneer je het zelf doet. Dit is de klassieke tijd of geld kwestie. Geef je geld uit om tijd te besparen of bespaar je tijd door geld uit te geven?

Bij een wat grotere e-commerce campagne kan het al snel aantrekkelijk zijn om het dagelijkse management van de campagnes zelf te doen. Het hoeft niet elke dag veel tijd te kosten, maar het zorgt er wel voor dat je altijd kort op de bal zit.

Nog een voorbeeld van het verschil in het werken met een externe partij of de dingen zelf in de hand te hebben. Niemand gaat zo snel kunnen schakelen als jijzelf. En dat is ook logisch. Is een product onverwacht niet leverbaar, dan heb jij de advertentie binnen 5 minuten uitgezet. Besteed je dit uit en weet je niet hoe je dit zelf moet doen? Dan moet je erop hopen dat het bureau heel snel kan schakelen. Dat is vaker niet zo dan wel kan ik je vertellen. Natuurlijk zijn daar uitzonderingen in ;). Ik noem een DGOC Zoekmachine Marketing even als voorbeeld   .

Van alle online marketingmiddelen die er bestaan is Google Ads misschien wel de meest belangrijke. En nee, ik zeg dit niet omdat het toevallig mijn specialisme is. Een specialist worden in iets is ook een keuze natuurlijk. Het is echt geen toeval dat ik juist voor Google Ads heb gekozen.

De reden is simpel. Google Ads zorgt altijd voor het meest koopgrage publiek in je webwinkel. Mensen zijn al op zoek naar de producten die je aanbiedt. Dit is de perfecte vorm van pull-marketing. Heel anders dan bijvoorbeeld advertenties draaien op Facebook waarbij het meer en meer een ouderwetse Tv-reclame achtige situatie begint te worden. De mensen die daar zitten hebben de behoefte aan jouw product nog niet. Voor branding kan het prima werken natuurlijk, dat wel.

Jij haalt het maximale uit je Google Ads campagnes door het zelf te doen EN doordat je een ontzettende goede Google Ads coach hebt die ervoor zorgt dat jij jouw tijd super effectief besteed en je continu attent maakt op de meest belangrijke ontwikkelingen. Toch? Dat doe je nog niet? Wat zeg je nu! Ok, even rustig blijven... en snel die call met mij inplannen om daar eens over te babbelen ;).

Over de schrijver
Marc de Groot begon eind jaren '90 zijn avontuur in de wondere wereld van online marketing en ondernemerschap. Marc is eigenaar van DGOC Online Marketing en actief als online strateeg en "het gezicht van". Daarnaast is Marc business coach voor ondernemers die binnen 1 jaar willen groeien naar hun volgende omzetplafond.
Reactie plaatsen