In 12 maanden echt het verschil maken

In 12 maanden echt het verschil maken

Hoe lang heb je nodig om echt een blijvend verschil te kunnen maken. Om impact te hebben op het doorlopende resultaat van een Google Ads campagne voor een bedrijf? In mijn optiek is 12 maanden de ideale duur om er het maximale uit te halen. In dit blog leg ik uit waarom.

Geen 6 maanden meer, maar 12 maanden

In het begin van mijn coaching activiteiten bood ik het Google Ads coaching traject aan voor 6 maanden. Dit werkte prima en dat doet het nog steeds, maar toch heb ik besloten om vanaf nu alleen nog maar een 12 maanden traject aan te bieden. Na een traject van 6 maanden had ik toch regelmatig het gevoel dat ik nog niet klaar was en dat er simpelweg nog meer uit te halen was voor mijn klant.

Een groter verschil kunnen maken

In 12 maanden kun je een groter verschil maken dan binnen 6 maanden. De transformatie die ik kan bereiken voor de accounts van mijn klanten is simpelweg groter. Daarmee is het resultaat ook groter en maken mijn klanten meer winst. Dat is natuurlijk waar het in essentie om gaat.

Ruimte voor implementatie

Een andere belangrijke reden om 12 maanden begeleiding aan te bieden is implementatie. Mijn gedachten gaan vaak sneller dan de praktijk. Kortom, er is tijd nodig voor implementatie. De adviezen die ik geef moeten uitgevoerd kunnen worden. Waar dat bij de ene klant super snel gaat, heeft de andere klant soms wat dagen, of weken, langer nodig. Dat is niet erg, maar die ruimte moeten we wel benutten.

Toevoeging van groepscoaching

Een ander element wat ik graag wilde toevoegen aan mijn traject is de groepscoaching. In deze extra sessies breng ik mijn klanten bij elkaar en sparren we maandelijks over elkaars campagnes in een veilige omgeving met een hoog kennisniveau. Hierdoor leert iedereen ook van elkaar. Zelf heb ik ook al vaak mogen ervaren hoe waardevol dit is. Een andere deelnemer stelt toch vaak vragen waar je zelf niet aan hebt gedacht en daar kun je altijd van profiteren.

Seizoensinvloeden meenemen

Dit is misschien wel de meest logische reden om een traject van 12 maanden aan te bieden. In een periode van een jaar ga je altijd door alle seizoenen heen. Bij elk bedrijf is het de ene periode van het jaar drukker dan de andere en dat is volkomen normaal.

Toen ik nog met een half jaar begeleiding werkte kon het zo uitpakken dat je net alleen de langzame maanden of net alleen de drukke maanden had, waardoor je niet goed het effect / resultaat van het traject kon meten.

Resultaatgarantie

Het resultaat is waar het uiteindelijk om gaat. En omdat ik met een resultaatgarantie werk is het erg belangrijk dat ik met een jaartraject werk om er samen met jou alles uit te halen, rekening houdende met alle variabelen onderweg.

Meer weten? Boek nu je Google Ads strategiegesprek met mij in.

Over de schrijver
Marc de Groot begon eind jaren '90 zijn avontuur in de wondere wereld van online marketing en ondernemerschap. Marc is eigenaar van Search Cobra, mede-eigenaar van Spice Rebels en agency mentor voor ondernemers die hun online marketing agency willen laten groeien en verder professionaliseren.
Reactie plaatsen