Personeelswisselingen en jouw Google Ads beleid

Personeelswisselingen en jouw Google Ads beleid

Jouw team is er helemaal klaar voor en je hebt de afgelopen tijd flink geïnvesteerd in jouw online marketing medewerker. Hij of zij is een superheld geworden op het gebied van Google Ads en de campagnes renderen als nooit te voren. Maar dan... neemt hij of zij ontslag! Het is de nachtmerrie van elke werkgever, maar wel een realiteit die er vaak is. Hoe kun je ervoor zorgen dat de lessen uit de Google Ads coaching toch niet verloren gaan?

In dit artikel heb ik het over personeelswisselingen en jouw Google Ads beleid.

Jouw ideale medewerker

Na lang zoeken heb je de ideale medewerker gevonden. Je besluit om in hem of haar te investeren. Trainingen, cursussen en misschien zelfs persoonlijke coaching helpen de stormachtige ontwikkeling van je werknemer.

Sterker nog, ze helpen ook jou, want de campagnes beginnen steeds beter te lopen. Zie je wel, Google Ads kan toch rendabel zijn! Wat je op dit moment nog niet weet... is het naderende onheil!

Hij / zij neemt ontslag!

Oef! Deze zag je niet aankomen en doet flink pijn. Je medewerker vertrekt naar een ander bedrijf of begint voor zichzelf. Je wenst hem of haar het beste en gaat op zoek naar een oplossing. Ondertussen beginnen de campagnes steeds minder goed te lopen. Logisch ook, want jij hebt te weinig tijd en aandacht voor het onderhoud en de optimalisatie van de  Google Ads campagnes.

Na enige tijd heb je wel een nieuwe medewerker, maar daar begint de leercyclus weer helemaal opnieuw...

Dit proces zie ik vaak voor mijn ogen gebeuren en daarom ben ik gaan nadenken over een oplossing. De oplossing is verrassend simpel, maar is het dat niet bijna altijd met de dingen die goed werken?

Oplossing: coaching met documentatie

Al mijn coaching sessies worden volledig opgenomen. Daarnaast train ik degene die ik mag coachen ook op het documenteren van het proces, de gekozen strategieën en de bijbehorende stappen.

Dit zorgt ervoor dat jij als klant niet alleen verder kunt in de periode na de coaching, maar ook dat het traject overdraagbaar is, mocht er tussentijds eens een wisseling van de wacht voorkomen.

Nu weet je waarom... documenteren loont! Wil je meer weten over het Google Ads coaching traject? Plan dan nu je strategiegesprek en en wie weet halen we binnenkort meer rendement uit jouw Google Ads campagnes.

Over de schrijver
Marc de Groot begon eind jaren '90 zijn avontuur in de wondere wereld van online marketing en ondernemerschap. Marc is eigenaar van Search Cobra, mede-eigenaar van Spice Rebels en agency mentor voor ondernemers die hun online marketing agency willen laten groeien en verder professionaliseren.