Waarom Google Ads op de korte en lange termijn werkt

Waarom Google Ads op de korte en lange termijn werkt

Google Ads is er niet alleen voor de korte termijn, maar zeker ook voor de lange termijn. In dit blog bespreek ik de voordelen van het doorlopend met Google Ads werken en waarom het verstandig is om continu actief te blijven.

Korte termijn, snel een resultaat

Een snel resultaat, dat willen we allemaal. Dit is ook echt een van de grootste voordelen van Google Ads. Wanneer je vandaag een campagne maakt, dan kun je ook vandaag al een resultaat boeken. Het is een kwestie van uren.

Binnen 1 tot 3 maanden winstgevend

Als je start met Google Ads is het belangrijk om te weten dat het 1 tot 3 maanden duurt (gemiddeld) voordat je een winstgevende campagne hebt draaien. Je moet immers nog alles opbouwen en een essentieel onderdeel van Google Ads is het continu blijven optimaliseren. Campagnes onder mijn begeleiding zijn over het algemeen sneller winstgevend ;).

Opschalen bij succes

Wanneer het lukt om de campagnes winstgevend te maken begint het grote opschalen. Meer doen van wat werkt, adverteren met meer producten of diensten en verdere uitbreidingen zijn mogelijk. We maken hier de stap van de korte- naar de lange termijn.

Lange termijn, blijven optimaliseren

Op de lange termijn kun je het succes van je Google Ads campagnes blijven vergroten. Je optimaliseert de campagnes op basis van de resultaten, je doet experimenten, je voegt uitsluitingswoorden toe. En nog veel meer ;).

Meer data voor de AI van Google

Een belangrijk aspect van de wat langere termijn is dat Google steeds meer data heeft om zich op te baseren. De AI gebruikt deze data om de campagnes zo optimaal mogelijk weer te geven.

Continu aanwezig en top of mind

Top of mind blijven is ook belangrijk binnen Google Ads. Jij wilt de merknaam zijn die zichtbaar is wanneer mensen zoeken naar jouw producten of diensten. Hierdoor neem ook de bekendheid van je merk toe.

Bepalen wat mensen zien bij je merknaam

Juist wanneer de merkbekendheid toeneemt en meer mensen zoeken op je merknaam, zal je hiervan gaan profiteren. Door te adverteren op je merknaam bepaal jij namelijk wat men precies ziet staan in Google en op welke landingspagina bezoekers binnen zullen komen. Dat is met Google Ads eenvoudiger dan met SEO.

Voorbeeld: Natuurlijk Presteren

Een praktisch voorbeeld van de korte- en lange termijn strategie is de webwinkel Natuurlijk Presteren. Ik werk al meer dan 2 jaar samen met deze partij en nog steeds groeit de omzet vanuit Google Ads. Dit bereiken we door continu samen te optimaliseren en eraan te blijven werken. Niet alleen binnen Google Ads, maar ook aan de shop zelf. Er worden super goed converterende landingspagina's gemaakt en dat draagt bij aan het succes.

Wat doe jij?

Werk jij ook aan de korte- en lange termijn successen van jullie Google Ads campagnes of zou je dit willen gaan doen? Plan dan je strategie call in en ontdek wat er allemaal mogelijk is.

Over de schrijver
Marc de Groot begon eind jaren '90 zijn avontuur in de wondere wereld van online marketing en ondernemerschap. Marc is eigenaar van Search Cobra, mede-eigenaar van Spice Rebels en agency mentor voor ondernemers die hun online marketing agency willen laten groeien en verder professionaliseren.
Reactie plaatsen