3 redenen waarom je geld laat liggen binnen Google Ads

3 redenen waarom je geld laat liggen binnen Google Ads

Het is tijd om eens stil te staan bij een heel belangrijke vraag... haal jij wel het maximale uit jullie Google Ads campagnes?

Nee! Dat is altijd het antwoord ;). En weet je, daar kun je ook niks aan doen. Het goede nieuws is dat het niet jouw schuld is. Maar, je kunt er natuurlijk wel iets aan doen   . Voordat we daar komen kijken we eerst naar de 3 redenen waarom je geld laat liggen binnen Google Ads.

1. Je geeft er niet genoeg tijd en aandacht aan

En hoe kun je ook? Jij bent als ondernemer of marketing manager druk met tal van dingen! Google Ads moet je er ook maar even bij doen...

Als marketing manager verdeel jij je taken over alle online marketing kanalen en misschien ook nog wel de offline kanalen. Heb je net geleerd hoe Facebook Ads werken, veranderd er weer van alles en ja... bij Google Ads gebeurt dit ook.

Als ondernemer.... die takenlijst is eindeloos. Dat hoef ik je niet uit te leggen ;).

2. Je hebt zelf niet genoeg kennis om het maximale eruit te halen

Doordat je te weinig tijd vrij kunt maken om aan de Google Ads campagnes te werken mis je ook de kans om het maximale eruit te halen. Je hebt niet alle kennis die een Google Ads professional wel heeft en dat is volkomen logisch. Wanneer je tijd en aandacht moet verdelen over vele disciplines raakt je hoofd (te) vol. Dit was een van de redenen om mezelf tot super specialist te maken op het gebied van Google Ads. Het zou knap zijn als je mij nog iets weet te vragen wat ik hiervan niet weet.

3. Je benut de nieuwe kansen die telkens komen niet

Ook waar het gaat om nieuwe kansen mis je steeds de boot. Het is een gevolg van de eerdere redenen, maar ook direct een van de euvels die je hebt als je niet bovenop de materie kunt zitten.

Neem als voorbeeld de recent toegevoegde beeld-extensies. Google kiest ervoor om iets nieuws te introduceren en dat mag je oppakken als "dit vindt Google nu belangrijk". Dat is niet altijd een signaal om er iets mee te doen, maar in dit geval wel.

Bij de klanten die ik geadviseerd heb om deze zo snel mogelijk in te zetten zagen we de aantallen klikken op hun advertenties, en daarmee de sales of offerte-aanvragen, vaak meer dan verdubbelen!

Dit is een voorbeeld van deze beeld-extensies van onze klant De kleine lama:

Beeld-extensie voorbeeld

Wat hier bijvoorbeeld echt veel effect heeft is dat er voor elk merk eigen beeld-extensies zijn gemaakt. Daarmee zijn ze super specifiek en relevant geworden. De meeste adverteerders gaan niet zo ver in hun optimalisaties.

Wat kun je doen aan het gebrek aan tijd en kennis?

Natuurlijk help ik je graag bij het zetten van de volgende stappen. Bekijk mijn 12-maanden traject en zie hoe ik er samen met jou voor kan zorgen dat het rendement uit Google Ads een enorme boost gaat krijgen. Je zult er geen spijt van krijgen :).

Over de schrijver
Marc de Groot begon eind jaren '90 zijn avontuur in de wondere wereld van online marketing en ondernemerschap. Marc is eigenaar van Search Cobra, mede-eigenaar van Spice Rebels en agency mentor voor ondernemers die hun online marketing agency willen laten groeien en verder professionaliseren.