Waarom creativiteit de sleutel is

Binnen Google Ads wordt het steeds belangrijker om creatief onderscheidend vermogen te hebben. Heb je dit niet, dan ga je de strijd op lange termijn verliezen. Vandaag heb ik het hierover en geef ik je de ingrediënten aan waarmee je dit kunt verbeteren met mijn hulp.

Het speelveld wordt nog meer gelijk

Automatisering zorgt er op termijn voor dat we met dezelfde spelregels werken. Performance Max is daar nu een sterk voorbeeld van. Op dit moment heb je nog een enorm voordeel als je Performance Max campagnes maakt, want lang niet alle adverteerders zijn hier al mee bezig. Maar over een maand of 4 tot 6, dan zal dat voordeel weg zijn. De meerderheid van adverteerders zal dat met deze advertenties werken en profiteren van de slimme AI van Google.

Kortom, het wordt steeds belangrijker om op andere vlakken onderscheidend vermogen te creëren. Dat kunnen we doen op het creatieve vlak in teksten, beelden en video's.

Creatief worden in je teksten

Telkens dezelfde teksten in advertenties tegenkomen, dat is iets wat ik al jaren zie. Iedereen past dezelfde trucjes toe met zoekwoorden, vragen stellen en de nodige call-to-action momenten. Alleen daarmee ga je het niet meer redden. Het is tijd om meer unieke teksten te gaan schrijven.

Dit zijn elementen die je meer in teksten terug wilt laten komen:

  • Benadrukken van USP's
  • Synoniemen gebruiken
  • Humor in teksten verwerken

Elke situatie is natuurlijk anders en vanuit mijn rol als Google Ads coach kan ik je helpen om teksten unieker te maken en om er meer bovenuit te springen.

Creatief worden in je beelden

Beelden worden steeds belangrijker binnen Google Ads. Zeker met de toevoeging van Performance Max en beeld extensies in het afgelopen jaar. Daarom wordt het ook steeds belangrijker om unieke foto's te gebruiken die er bovenuit kunnen spingen. Gebruik niet dezelfde foto's als je concurrentie, maar test verschillende beelden uit.

Welke beelden goed werken en waar je op moet letten kan ik je tijdens de coaching uiteraard vertellen.

Meer gaan werken met video

Video is al jaren een van de meest krachtige middelen binnen online marketing en online communicatie überhaupt. Toch wordt video nog te weinig ingezet en zie ik veel bedrijven hier kansen laten liggen. Investeer tijd en geld in kwalitatieve videoproducties en je zult merken dat dit de moeite waard zal zijn.

Sterker nog, als je binnen Performance Max campagnes niet zelf video's plaats, dan maakt Google geautomatiseerd video's op basis van je teksten, afbeeldingen en een algemene geluidenbank. Of dat nu de beste kwaliteit oplevert...

Over de schrijver
Marc de Groot begon eind jaren '90 zijn avontuur in de wondere wereld van online marketing en ondernemerschap. Marc is eigenaar van DGOC Online Marketing en actief als online strateeg en "het gezicht van". Daarnaast is Marc business coach voor ondernemers die binnen 1 jaar willen groeien naar hun volgende omzetplafond.